Immateriële en materiële vaste activa
De boekwaarde van de materiële vaste activa is toegenomen met €125,6 mln. Hoofdzakelijk als gevolg van de toename van de boekwaarde van de investeringen in openbare ruimte met een maatschappelijk nut (wegen en OV-voorzieningen 135,7 mln), door de afname van de boekwaarde gronden en terreinen ( € 8,3 mln) en de afname boekwaarde bedrijfsgebouwen (€ 1,8 mln).
*Onder de materiële activa bevinden zich geen gronden die in erfpacht zijn uitgegeven
De belangrijkste investeringen, desinvesteringen en afwaarderingen in 2018 bestaan uit: (netto) Investeringen in provinciale wegen ad € 94,4 miljoen, investeringen in vervangingsinvesteringen wegen € 20,5 miljoen, investeringen in vervangingsinvesteringen vaarwegen ad € 10,2 miljoen en Infrastructurele OV-projecten ad € 12,6 miljoen.
Financiële vaste activa
Toelichting
De stijging van € 10 mln. is vooral te verklaren door de verstrekking van € 14,8 mln aan nieuw kapitaal, desinvesteringen van € 1,6 miljoen en een negatieve herwaardering van € 3,5 miljoen.
De belangrijkste investeringen staan in het hierna opgenomen overzicht vermeld. Per investering staat het beschikbaar gesteld krediet aangegeven, het in 2018 daadwerkelijk bestede bedrag en het totaal dat tot en met 2018 ten laste van het krediet is gebracht.
Investeringsuitgaven en kredieten
Specificatie van het verloop van investeringskredieten
Specificatie van het verloop van investeringskredieten PMI | |||||
OMSCHRIJVING VAN HET KAPITAALWERK | Besluit van pro-vinciale staten resp. begrotings-wijziging | Beschikbaar gesteld krediet | Besteed in 2018 | Cumulatief besteed t/m 2018 | Afboekingen in 2018 (niet meer besteed) |
x € 1.000 | x € 1.000 | x € 1.000 | x € 1.000 | ||
WEGEN | |||||
N201 Corridor | |||||
Grondaankopen | 15-11-1999; 73 (pmi) | 11.345 | - | ||
Grondaankopen | 05-11-2001;75 (pmi) | 15.900 | - | ||
Inrichting en opstarten projectorganisatie N201 | 05-11-2001;75 (pmi) | 2.545 | - | ||
Aanvullend krediet voorbereiding N201 | 13-05-2002; 31 (pmi) | 1.550 | - | ||
Subtotaal N201 uit PMI (kapitaalslasten) | 31.340 | - | |||
Krediet bij Regio akkoord (UNA reserve) | 13-01-2003;7 | 81.500 | - | ||
Krediet Realisatie Overeenkomst (NCW 2005 EXINH) | 31.300 | - | |||
Krediet Realisatie besluit (NCW 1-1-2005) | 25-10-2004; 72 | 424.800 | 1.034- | ||
Krediet Realisatie Besluit herleid naar reële raming prijspijl 2011 | 25-10-2004;72 | 46.300 | - | ||
Subtotaal krediet N201 bij Realisatie Besluit | 583.900 | -1.034 | |||
Scopewijziging ongelijkvloerse kruising Zijdelweg | 10-11-2008; 78 (pmi) | 20.000 | - | ||
Scopewijziging N201 Amstelpassage Aquaduct | 10-11-2008; 78 (pmi) | 21.100 | - | ||
Scopewijziging Verkeersveiligheid Legmeerdijk | 8-11-2005 (pmi 2005) | 725 | - | ||
Subtotaal scopewijzigingen N201 uit PMI | 41.825 | 0 | |||
Totaal krediet Programma N201+ | 657.065 | -1.034 | |||
Totale bijdragen van derden | 482.975- | - | |||
Totaal N201 incl terug te ontvangen kosten N201 | 174.090 | -1.034 | 638.482 | 6.380 | |
Trajectbenadering grootonderhoud N201a | |||||
N201-29 Cruquiusbrug A (traj.benadering) | 16-12-2013;78 | 4.200 | 168 | 237 | - |
N523-01 traj.ben gr onderh N523a-N236 | 16-12-2013;78 | 13.800 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | 5.500- | |||
8.300 | 226 | 8.134 | - | ||
Totale bijdragen van derden | 6.550- | ||||
N23 Westfrisiaweg | |||||
EXINH voorbereidingskrediet (2005-27515) | 2005-27515) | 2.500 | |||
PMI 2007 voordracht 38, voorbereiding MER | 2007;38 | 1.500 | |||
PMI 2008 voordracht 40, voorbereiding PIP | 2008;40 | 2.500 | |||
PMI 2008 voordracht 40, grondverwerving | 2008;40 | 5.000 | |||
PMI 2009 voordracht 78; uitwerking voorl ontwerp (VO) | 2009;78 | 2.000 | |||
PMI 2009 voordracht 34, onderzoek en communicatie | 2009;34 | 4.000 | |||
PMI 2010 voordracht 35, uitwerking ontwerp naar VO+ | 2010;35 | 1.100 | |||
1e begrotingswijziging 2011 (voordracht 24) | 14-02-2011;24 | 81.400 | |||
Subtotaal (EXINH) | 100.000 | ||||
Kredietaanvraag N23-01 (2012) | 12-11-2012;88 | 321.770 | |||
Kredietaanvraag N23-02 (2014) | 10-11-2014;78 | 2.150 | |||
Kredietaanvraag N23-03 (2016) | 27-06-2016;35 | 580 | |||
Kredietaanvraag N23-03 (2016) | 27-06-2016;35 | 1.778 | |||
Krediet N23 Westfrisiaweg | 426.278 | 62.551 | 392.970 | - | |
Bijdrage derden | 12-11-2012;88 | 130.540- | |||
10-11-2014;78 | 775- | ||||
27-06-2016;35 | 248- | ||||
Bijdrage derden | 131.563- | - | - | - | |
N203 rec op/afrit N246-Lindenlaan | 13-05-2014;53 | 7.600 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -850 | |||
Verhoging krediet | 02-11-2016;77 | 750 | |||
7.500 | 60 | 7.321 | - | ||
Bijdrage derden | 3.735- | ||||
N203 / N513 GO Uitgeest-Castricum | 27-01-2015;14 | 1.800 | 11 | 1.762 | - |
Bermverharding N205, ged N232-Vijfhuizerweg | 27-06-2016;35 | 450 | 41 | 389 | - |
Verdubb. N207 gedeelte A4-N205 | |||||
Voorbereidingskrediet | 10-11-2008; 78 | 1.000 | |||
Aanvullend krediet | 22-06-2009;34 | 9.400 | |||
Aanvullend krediet | 07-11-2011;78 | 54.150 | |||
Aframing krediet | 19-05-2015;62 | -10.000 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -4.000 | |||
Aframing krediet (onderhoud) | 27-06-2016;35 | -7.200 | |||
43.350 | 156 | 42.700 | - | ||
Bijdragen derden | 13.798- | ||||
N208 Fietsverbinding langs N208 gem Haarlem/Bloemendaal | 03-11-2015;99 | 1.750 | 365 | 808 | - |
Bijdrage derden | 350- | ||||
Trajectbenadering N231b, ged N201-N232 gem.Aalsmeer | |||||
Krediet | 07-11-2017;76 | 1.200 | 735 | 884 | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 1.300 | - | - | - |
Bijdrage derden | 908- | ||||
Trajectbenadering groot onderhoud N232a, gedeelte | |||||
bebouwde kom Haarlem-N205 | 27-06-2016;35 | 100 | - | 77 | - |
N235 doorstr./verk veiligheid N235/N247 | 22-05-2012;52 | 4.200 | - | 4.200 | - |
Extra krediet | 12-11-2012;90 | 475 | - | 475 | - |
Extra krediet | 16-12-2013;78 | 825 | 32 | 811 | - |
Extra krediet | 27-01-2015;14 | 400 | - | - | - |
Voorschot uit algemeen voorbereidingskrediet | 15-12-2016 | 270 | - | 270 | 270 |
Bijdrage derden | 4.232- | ||||
Bereikbaarheid Waterland, maatregelen N235 ged.Ilpendam / P'end | 03-11-2015;99 | 27.550 | |||
23-05-2017;46 | -1.300 | ||||
26.250 | 3.371 | 19.604 | - | ||
Bijdrage derden | 03-11-2015;99 | 19.219- | |||
Aframing bijdrage derden | 23-05-2017-46 | 500 | |||
N236 Reconstructie Loosdrechtdreef - Noordereind | |||||
(Wegvak naar RONA norm) Voorbereidingskrediet | 21-06-2004;44 | 600 | - | 600 | - |
Aanvullend voorb.krediet | 22-06-2009;34 | 650 | - | 650 | - |
Aanvullend voorb.krediet | 23-09-2013;52 | 1.550 | - | 1.550 | - |
Aanvullend krediet | 13-05-2014;53 | 3.800 | - | 3.800 | - |
Aanvullend krediet | 02-11-2016;77 | 1.400 | - | 1.400 | - |
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 500 | 453 | 500 | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 300 | 70 | 70 | - |
8.800 | 523 | 8.570 | 0 | ||
Bijdragen derden | 467- | ||||
N236 dp4 duurzaam veilig & vv Vechtbrug | |||||
Voorbereidingskrediet | 23-09-2013;52 | 500 | |||
Krediet | 13-05-2014;53 | 14.900 | |||
Aframing krediet | 02-11-2016;77 | -455 | |||
14.945 | 4.355 | 12.816 | - | ||
Faunapassage (ecol.verb.zone Naardermeer - | |||||
Ankeveense Plassen), gemeente Wijdemeren | 28-06-2010;35 | 16.600 | - | 16.600 | 3.940 |
Bijdragen derden | 26-06-2011;51 | 7.415- | |||
Reconstructie N236, deel 2: | |||||
Gein Zuid-Verlengde Rijnkade gem A'dam en Weesp | 23-09-2013;52 | 650 | 22 | 630 | - |
N236 rec N236 deel 6: Faunapassage -Noordereind | 19-05-2015;62 | 1.500 | 23 | 145 | - |
N236 Trajectbenadering groot onderhoud Fr.Kampweg | |||||
(N236) en N524, gem Gooise Meren en Hilversum | 27-06-2016;35 | 260 | 19 | 257 | - |
Herinrichting N239, ged Coppershorn-N240 gem Medemblik | |||||
Krediet | 23-09-2013;52 | 3.250 | 3 | 3.073 | - |
Bijdragen derden | 230- | ||||
N240 herinrichting Kon. Emmaweg | 07-11-2011;78 | 10.000 | 7 | 6.390 | - |
N240 krpt Droge Wijmersweg | |||||
Krediet | 23-09-2013;52 | 2.550 | 7 | 2.459 | - |
Bijdrage derden | 238- | ||||
N240 Trajectbenadering groot onderhoud N240a, | |||||
gedeelte De Haukes, gemeent Hollands Kroon | 27-06-2016;35 | 100 | - | 100 | 30 |
Herinrichting kruispunt N241-Langereis | 14-12-2009;87 | 6.600 | - | 6.600 | - |
Aanvullend krediet | 19-05-2015;62 | 2.600 | 1.600 | 2.600 | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 225 | 272 | 272 | - |
Bijdrage derden | 250- | ||||
Herinrichting N241 gedeelte N242-N248 | |||||
Voorbereidingskrediet | 28-06-2010;35 | 4.000 | - | ||
Krediet | 12-11-2012;87 | 49.000 | - | ||
Aframing krediet | 16-12-2013;78 | 5.000- | |||
48.000 | 5.685 | 39.474 | - | ||
Bijdrage derden | 2.992- | ||||
Trajectbenadering N241b, ged N242-A7 | |||||
Voorbereidingskrediet | 23-05-2017;46 | 6.100 | 2.117 | 3.674 | - |
Aanleg fietstunnel (Tunnel Q) | |||||
Aanpassen krediet | 2.000 | - | 2.000 | 489 | |
Aanleg weefvak N242 thv Nollencircuit gemeente Heerhugowaard | 14-12-2009;87 | 1.900 | - | 1.900 | 9 |
Reconstructie Smuigelweg- Niedorper Verlaat | 25-04-2006; 32 | 750 | |||
Verhogen voorbereidingskrediet | 08-05-2007; 38 | 250 | |||
Verhogen voorbereidingskrediet | 13-5-2008; 40 | 300 | |||
Uitvoeringskrediet | 14-12-2009;87 | 29.200 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -7.500 | |||
23.000 | - | 23.000 | 162 | ||
Reconstructie N242, gedeelte N508-Westtangent | |||||
Voorbereidingskrediet | 14-12-2009;87 | 1.000 | - | 1.000 | - |
Uitvoeringskrediet | 07-11-2011;78 | 14.300 | - | 12.914 | - |
Bijdrage derden | -3.051 | ||||
Broekhornpolder, gemeente Heerhugowaard | 28-06-2010;35 | 12.000 | 1.836 | 11.008 | - |
Bijdrage derden | -7.000 | ||||
Verlaging bijdrage derden GS 10-5-2011 | 2.400 | ||||
N242 rec Zuidtangent-N504 | |||||
Krediet | 23-09-2013;52 | 2.900 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -900 | |||
2.000 | - | 2.000 | 130 | ||
Bijdrage derden | -150 | ||||
Aanpassing N242, ged N504-Leijerdijk incl parallelweg | |||||
Krediet | 23-05-2017-46 | 1.710 | 926 | 1.710 | - |
Verhoging krediet | 07-11-2017;76 | 200 | 26 | 26 | - |
N242-12 rec oostelijke afrit N242-N243/4 | 12-12-2011;100 | 520 | 3 | 399 | - |
N243 Herinrichting Noordervaart gem Schermer en Beemster | |||||
Voorbereidingskrediet | 28-06-2010;35 | 6.200 | - | 6.200 | 3.347 |
Trajectbenadering N243a gem Alkmaar, Beemster en Koggeland | |||||
Voorbereidingskrediet | 6.000 | 1.249 | 1.921 | - | |
N244 Verdubbeling ged A7-N247 | |||||
Voorbereidingskrediet | 12-11-2012;90 | 5.000 | - | 5.000 | - |
Krediet | 23-09-2013;52 | 4.700 | - | 4.700 | - |
krediet | 13-05-2014;53 | 32.800 | 2.505 | 27.941 | - |
Bijdrage derden | -24.348 | ||||
Trajectbenadering groot onderhoud N244a ged N242/N246 en N244/A8 | |||||
Voorbereidingskrediet | 03-11-2015;99 | 2.000 | - | 2.000 | - |
Krediet | 02-11-2016;77 | 4.600 | 3.648 | 3.868 | - |
Verhoging krediet | 07-11-2017;76 | 900 | - | - | - |
Trajectbenadering N244a: deel B, Kogerpolderbrug | |||||
Krediet | 02-11-2016;77 | 6.600 | 1.919 | 2.119 | - |
Verhoging krediet | 07-11-2017;76 | 5.500 | - | - | - |
Trajectbenadering N244a: deel C, Beatrixbrug | |||||
Krediet | 02-11-2016;77 | 5.200 | 4.957 | 5.200 | - |
Verhoging krediet | 07-11-2017;76 | 2.500 | 2.367 | 2.367 | - |
Reconstr krpt N245-Nauertogt gem.Langedijk | 27-06-2011;51 | 4.300 | - | 4.300 | 806 |
Bijdrage derden | -3.300 | ||||
Trajectbenadering groot onderhoud N245a, gedeelte | |||||
N245, gedeelte N508-N504, gem Alkmaar en Langedijk | 27-06-2016;35 | 90 | - | 70 | - |
N246 Aanleg fietstunnel Kerkstraat gemeente Zaanstad | |||||
Voorschotkrediet | 28-06-2010;35 | 1.100 | - | 1.100 | - |
Krediet | 08-11-2010;66 | 4.200 | - | 4.200 | - |
Aanvullend krediet | 23-09-2013;52 | 3.600 | - | 3.167 | - |
8.900 | |||||
Bijdrage derden | -2.500 | ||||
N247+N235 Bereikbaarh Waterland: langetermijnmaatregelen | |||||
Voorbereidingskrediet | 13-05-2014;53 | 2.500 | |||
Verlaging voorbereidingskrediet | 27-06-2016;35 | -1.250 | |||
1.250 | |||||
Verhoging voorbereidingskrediet | 27-06-2016;35 | 875 | |||
Verhoging voorbereidingskrediet | 12-07-2016;52 | 800 | |||
Verhoging voorbereidingskrediet | 02-11-2016;77 | 1.500 | |||
Krediet | 23-05-2017;46 | 40.300 | |||
44.725 | 3.184 | 8.015 | - | ||
Bijdrage derden | 13-05-2014;53 | -20.563 | |||
Praktijkproef fietspad Broek in Waterland/Monnickendam | 02-11-2016;77 | 400 | 26 | 380 | - |
Bijdrage derden | -200 | ||||
N248 Vervangen Stolperophaalbrug, gemeente Zijpe, Voorbereidngskrediet | 26-06-2003; 57 | 420 | |||
Verhoging voorbereidingskrediet | 10-11-2008; 78 | 580 | |||
Krediet | 28-06-2010;35 | 16.600 | |||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -1.500 | |||
16.100 | 225 | 15.448 | - | ||
Aanleg parallelweg N245-N249, gem. Zijpe en Schagen, voorber.kred. | 26-06-2003; 57 | 300 | - | ||
Verhoging krediet | 10-11-2008; 78 | 350 | - | ||
Verhoging krediet | 23-09-2013;52 | 7.650 | - | ||
Verhoging krediet | 13-05-2014;53 | 850 | - | ||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -1.000 | - | ||
8.150 | 161 | 6.656 | - | ||
Herinrichting N417, gemeente Hilversum | |||||
Herinrichting Utrechtseweg/rotonde Noodweg | 22-06-2009;34 | 950 | - | 950 | - |
Aanvullend krediet | 19-05-2015;62 | 2.750 | 9 | 538 | - |
N417 Aanleg ecoduct (Zwaluwberg) te Hilversum | 12-11-2012;90 | 5.200 | - | ||
Aframing krediet | 27-06-2016;35 | -700 | - | ||
4.500 | - | 4.500 | 313 | ||
Bijdrage derden | -4.450 | ||||
Trajectbenadering N502c, ged Callantsoog-Callantsogervaart | 29-05-2018;39 | 350 | 19 | 19 | - |
Trajectbenadering N245a: ged. N504, ged N245-N242 | |||||
Krediet | 23-05-2017;46 | 3.565 | 381 | 751 | - |
Bijdrage derden | -355 | ||||
Reconstructie brug Oosthuizen | |||||
Krediet | 25-04-2006; 32 | 2.400 | - | 2.400 | - |
Aanvullend krediet | 23-09-2013;52 | 800 | 784 | 812 | - |
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 300 | 208 | 208 | - |
3.500 | 992 | 3.420 | 0 | ||
Trajectbenadering N509a, gemeente Beemster | |||||
Krediet | 07-11-2017;76 | 500 | 122 | 125 | - |
Trajectbenadering groot onderhoud N510a, ged | |||||
bebouwde kom Alkmaar- bebouwde kom Bergen | 27-06-2016;35 | 500 | - | 450 | 208 |
Reconstructie Alkmaar- Egmond | 13-11-2006; 98 | 4.750 | - | 4.750 | - |
Verhoging krediet | 22-05-2012;52 | 3.100 | - | 3.100 | 1.579 |
Bijdrage derden | -700 | ||||
Trajectbenadering groot onderhoud N516a gem Zaanstad en Oostzaan | 03-11-2015;99 | 3.700 | 195 | 3.757 | - |
Bijdrage derden | -1.323 | ||||
Verl busbaan & aanl linksafstrook | |||||
Krediet | 23-05-2017;46 | 3.400 | 153 | 750 | - |
Bijdrage derden | -1.835 | ||||
Trajectbenadering N518a | |||||
Krediet | 02-11-2016;77 | 920 | 249 | 688 | - |
Rec.krpt N520-Bennebroekerweg, gem Haarlemmermeer | |||||
Krediet | 7-11-2017;76 | 270 | 1 | 1 | - |
N522 Vervanging/opwaardering brug Ouderkerk | |||||
Voorbereidingskrediet | 03-11-2015;99 | 3.750 | 1.639 | 3.750 | - |
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 23.250 | 6.298 | 6.298 | - |
Bijdrage derden | -7.370 | ||||
Reconstructie aansl N525 op-/afritten A1 en Vredelaan | |||||
Krediet | 08-11-2010;66 | 5.100 | - | 5.100 | - |
Voorschot uit algemeen voorbereidingskrediet | 15-11-2017 | 140 | 32 | 108 | - |
Bijdrage derden | -5.000 | ||||
Trajectbenadering groot onderhoud N526a gem Blaricum | 19-05-2015;62 | 500 | 380 | 497 | - |
OV-haltevoorziening Stroomlijnen | Statusrapport nr 272 | 5.073 | - | 5.070 | 2.817 |
R-net Fietsparkeren | Statusrapportnr 325 | 1.232 | - | 1.232 | 769 |
Bijdrage derden | 1.232- | ||||
Verkeersveiligheid Abdijtunnel | 19-11-2012;90 | 8.400 | 9 | 8.400 | 334 |
Bijdrage derden | -4.800 | ||||
Verbeteren kwetsbaarheid vlotbruggen NH-kanaal | 27-06-2016;35 | 1.500 | 678 | 858 | - |
Investeringspr. Flankerende maatregelen OV NHN | 30-05-2005; 31 | 7.000 | - | 7.000 | - |
22-06-2009;34 | 3.800 | - | 3.800 | - | |
3-11-2009;87 | 1.400 | - | 1.400 | - | |
28-06-2010;35 | 1.600 | - | 156 | - | |
Bijdrage derden | -3.371 | ||||
Netwerkmanagement | 10-11-2008;78 | 15.000 | |||
Verlaging krediet | 1-4-2014;44 | -1.400 | |||
13.600 | |||||
Aanvullend krediet (alg-39) | 23-09-2013;52 | 950 | |||
Verhoging krediet | 19-05-2015;62 | 7.094 | |||
Verlaging krediet | 27-6-2016;35 | -675 | |||
Aframing krediet | 23-05-2017;46 | -1.144 | |||
19.825 | - | 19.825 | 188 | ||
Bijdrage derden | 19-05-2015;62 | -7.094 | |||
Aframing bijdrage derden | 23-05-2017;46 | 434 | |||
Verkeersmanagement: Blauwe Golf vervolg | 27-06-2016;35 | 2.081 | 1.276 | 2.081 | - |
23-05-2017;46 | 220 | 52 | 52 | - | |
Bijdrage derden | -2.085 | ||||
Netwerkbreed | 1-4-2014;44 | 1.400 | |||
Verhoging krediet | 27-6-2016;35 | 675 | |||
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 710 | |||
Verhoging krediet, uitrol intelligente VRI's | 12-11-2018; 62 | 4.725 | |||
7.510 | 784 | 989 | - | ||
Bijdrage derden | -98 | ||||
Nieuwbouw Wilhelminasluis | |||||
Voorbereidingskrediet | 28-06-2010;35 | 2.000 | - | 2.000 | - |
Uitvoeringskrediet | 07-11-2011;78 | 35.872 | 732 | 24.586 | - |
Bijdragen derden | -31.653 | ||||
Zaanbrug | |||||
Voorbereidingskrediet | 28-06-2010;35 | 1.250 | |||
Uitvoeringskrediet | 07-11-2011;78 | 18.078 | |||
19.328 | 3.997- | - | - | ||
Bijdragen van derden | -10.500 | ||||
Algemeen Voorbereidingskrediet | PS 15-06-98;39 | 450 | - | - | - |
Verhoging voorbeidingskrediet | 13-05-2002; 31 | 1.050 | - | - | - |
Verhoging voorbeidingskrediet | 22-11-2004;79 | 6.000 | - | - | - |
Verhoging voorbeidingskrediet | 22-06-2009;34 | 2.500 | - | - | - |
Busbaan Wijckerpoort | 500 | 292 | 292 | - | |
Trajectstudie N239 | 900 | 581 | 800 | - | |
Trajectbenadering GO N247b | 130 | 35 | 35 | - | |
Trajectbenadering N506a | 135 | 64 | 65 | - | |
Verbreden fietspaden gem. Alkmaar - Bergen | 70 | 1 | 6 | - | |
Krpt Westerheide-Oude Postweeg | 200 | 88 | 88 | - | |
Nog te verdelen kosten | 8.285 | 655- | 892 | - | |
Totaal voorbereidingskrediet | 10.220 | 406 | 2.178 | 0 | |
Steunpunten | |||||
Energie neutraal maken van steunpunten | 12-11-2018;62 | 0 | - | - | - |
Aankoop gronden | |||||
Grondaankopen * | 4e wijziging 1994 | 9.076 | 24 | 198 | - |
Verkoop gronden | |||||
Subtotaal ( in het PMI voorkomende kredieten) | 928.254 | 114.781 | 1.502.770 | 21.771 | |
Infrastructurele openbare vervoer projecten | |||||
HOV 't Gooi | |||||
Krediet | 17-12-2014;2 | 76.987 | 9.922 | 17.575 | - |
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 400 | - | - | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 650 | - | - | - |
Verhoging krediet | 28-08-2018;50 | 9.400 | - | - | - |
Krediet | 17-12-2014;2 | 33.563 | 439 | 14.218 | - |
Bijdrage derden | -111.100 | ||||
HOV Velsen | 05-07-2010;43 | 63.950 | |||
27-06-2016;35 | -13.950 | ||||
12-12-2016;77 | -13.000 | ||||
37.000 | 650 | 32.333 | - | ||
HOV-05 HOV Fokkerweg-Schiphol Rijk | |||||
Voorbereidingskrediet | 23-09-2013;52 | 2.000 | - | 2.000 | - |
Krediet | 01-11-2014;89 | 24.350 | 9.817 | 24.350 | - |
Verhoging krediet | 19-05-2015;62 | 405 | 405 | 405 | - |
Verhoging krediet | 23-05-2017;46 | 2.600 | 2.600 | 2.600 | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 18.700 | 156 | 156 | - |
Bijdrage derden | -49.816 | ||||
-1.761 | 12.978 | 29.511 | 0 | ||
HOV Aalsmeer -knooppunt Schiphol Zuid (HOVASZ) | |||||
Gem Haarl'meer, Aalsmeer en Uithoorn | |||||
Krediet | 27-06-2016;35 | 29.099 | 871 | 2.001 | - |
Verhoging krediet | 29-05-2018;39 | 6.507 | - | - | - |
Bijdrage derden | -66.701 | ||||
-31.095 | 871 | 2.001 | 0 | ||
Uitrol productformule R-net | 29-05-2018;39 | 2.914 | 727 | 727 | - |
Subtotaal (infastructurele openb.vervoer projecten) | 16.958 | 25.587 | 96.365 | 0 | |
TOTAAL | 945.212 | 140.368 | 1.599.135 | 21.771 |
Specificatie kredieten PMO wegen
Specificatie kredieten PMO Wegen | |||
Besluit van provinciale staten resp. begrotingswijziging | Beschikbaar gesteld krediet | Besteed in 2018 | Cumulatief besteed t/m 2018 |
x € 1.000 | x € 1.000 | x € 1.000 | |
Kredieten 2011 t/m 2013: | |||
Totaal beschikbaar 2011 t/m 2013 | 65.300 | - | - |
Totaal prognose 2011 t/m 2013 | 63.546 | - | - |
Ruimte krediet 2011 t/m 2013 | 1.754 | - | - |
Kredieten 2012: | |||
omschrijving | |||
N502b-01 GO 9,20-11,24 incl. N503 | nvt* | - | 2.951 |
N232b-01 GO km 23,33 - 25,4, en km 29,4 - 33,15 | nvt* | - | 5.233 |
N244b-01 GO km 12,3 - 20,3 | nvt* | - | 4.666 |
N248b-01 GO km 3,55-18,70 | nvt* | 12 | 6.009 |
N249a-01 GO km 0,00-12,6 | nvt* | - | 5.080 |
N517a-01 GO km 0,05-1,83 | nvt* | - | 704 |
N207a/b-02 vervangen duikers bijdrage PMI | nvt* | - | 2.204 |
N235a-01 GO km 0,03-8,1 incl busbaan | nvt* | - | 4.160 |
N240a-01 GO km 7,0-10,0 | nvt* | - | 0 |
N241b-02 vervanging kunstwerk bijdrage aan PMI | nvt* | - | 200 |
N245b-01 GO km 29,3-35,9 | nvt* | - | 790 |
N417a-01 GO km 8,9-10,8 | nvt* | 2 | 451 |
N509a-01 GO km 2,0-7,3 | nvt* | - | 2.447 |
N235a-03 GO km 0,03-8,1 incl busbaan fase 2 | nvt* | 29 | 1.874 |
Totaal kredieten 2012 | 37.340 | 43 | 36.769 |
Kredieten 2013: | |||
omschrijving | |||
N520a-01 GO km 0,05-5,17 | nvt* | - | 1.915 |
N511a-01 GO km 0,05 - 2,50 | nvt* | - | 1.040 |
N201b-02 GO km 35,9-40,43 | nvt* | - | 889 |
N232c-01 overdracht aan Amstelveen | nvt* | - | 650 |
N236a-01 vervanging verhardingen | nvt* | 75 | 2.133 |
N241a-01 bijdrage PMI | nvt* | - | - |
N248a-01 bijdrage PMI | nvt* | 10 | 1.880 |
N512a-01 | nvt* | - | 1.221 |
N521a-01 GO km 0,00-2,43 | nvt* | - | 1.261 |
Totaal kredieten 2013 | 14.210 | 85 | 10.989 |
Kredieten 2014: | |||
omschrijving | |||
N206a-01 GO km 36,09-37,00 | 850 | - | 767 |
N239b-01 GO | 1.650 | 1 | 1.305 |
N244c-02 Bijdrage aan PMI | 6.000 | - | 6.000 |
N516a-02 vervangen KW 25b16 | 2.050 | 79 | 2.031 |
Totaal kredieten 2014 | 10.550 | 80 | 10.103 |
Kredieten 2015: | |||
omschrijving | |||
N200a-02 vervangen verharding Zeeweg | 3.315 | - | 2.990 |
N203c-04 vervangen km 54,8-60,48 | 1.500 | - | 1.459 |
N302a-03 vervanging wegconstructie km 39,3 - 48,73 | 4.680 | 306 | 425 |
Totaal kredieten 2015 | 9.495 | 306 | 4.874 |
Kredieten 2016: | |||
omschrijving | |||
N205b-03 | 670 | 29 | 460 |
N242Ld-01 | 350 | 1 | 212 |
N243a-03 | 700 | 408 | 408 |
N302a-01 | 1.070 | 1081 | 1.081 |
N506a-02 | 2.000 | 1600 | 1.600 |
N507a-02 | 2.000 | 2000 | 2.000 |
N236a-02 | 2.700 | 32 | 949 |
Totaal kredieten 2016 | 9.490 | 5.151 | 6.710 |
Kredieten 2017: | |||
omschrijving | |||
N240b-01 | 5.200 | - | - |
N520b-02 | 1.000 | 3 | 3 |
Totaal kredieten 2017 | 6.200 | 3 | 3 |
Kredieten 2018: | |||
omschrijving | |||
N231b-01 | 4.714 | 430 | 778 |
N243a-04 | 8.700 | - | - |
N247a-06 | 1.450 | 31 | 31 |
N240c-01 | 750 | - | - |
N247b-02 | 3.600 | 199 | 224 |
Totaal kredieten 2018 | 19.214 | 660 | 1.033 |
Kredieten 2019: | |||
N506a-03 | 3.700 | 232 | 232 |
N197a-01 | 0 | - | - |
N201c-03 | 1.430 | - | - |
N239a-03 | 2.090 | - | - |
N241b-03 | 10.850 | - | - |
N247a-03 | 1.500 | 41 | 41 |
Totaal kredieten 2019 | 19.570 | 273 | 273 |
126.069 | 6.601 | 70.754 | |
* In de jaren tot 2014 werd een totaalkrediet aangevraagd dat verder niet werd opgedeeld naar onderliggende projecten.Vanaf 2014 worden kredieten per project aangevraagd waardoor tevens de besteding per project inzichtelijk wordt. | |||
Besluit van provinciale staten resp. begrotingswijziging | Beschikbaar gesteld krediet | Besteed in 2018 | Cumulatief besteed t/m 2018 |
Kredieten 2014: kunstwerken | |||
omschrijving | |||
N203 Brug Krommenie A-01 vervangen 19D03 | zie B-01 | ||
N203 Brug Krommenie B-01 vervangen 19D04 | 175.250 | 473 | 8.046 |
K20/10/09 Leeghwaterbrug A-02 vervanging | 101.000 | 3.765 | 4.622 |
Totaal kredieten 2014 | 276.250 | 4.238 | 12.668 |
Kredieten 2015: kunstwerken | |||
omschrijving | |||
K19w Cruquiusbrug A verv best. En aanbru | 44.000 | 342 | 964 |
Totaal kredieten 2015 | 44.000 | 342 | 964 |
Kredieten 2016: kunstwerken | |||
omschrijving | |||
K09 Beatrixbrug 19D19 | 127.000 | 3.162 | 3.267 |
K17 Brug Ouderkerk | 65.000 | 4.527 | 5.052 |
Totaal kredieten 2016 | 192.000 | 7.689 | 8.319 |
kredieten 2017: kunstwerken | |||
omschrijving | |||
K20m Kogerpolderbrug-03 | 57.000 | 1.704 | 2.000 |
K20N Stolperbasculebrug | 116.000 | - | - |
Totaal kredieten 2017 | 173.000 | 1.704 | 2.000 |
kredieten 2018 kunstwerken | |||
omschrijving | |||
N248b Waardbrug 14G11 | - | - | - |
Totaal kredieten 2018 | 0 | 0 | 0 |
kredieten 2019 kunstwerken | |||
N248b Schagerbrug A 14G14 | 4.600 | - | - |
K1 Zijperbrug 14D30 | 4.600 | - | - |
Totaal kredieten 2019 | 9.200 | 0 | 0 |
Totaal kredieten kunstwerken | 694.450 | 13.973 | 23.951 |
Totaal krediet wegen | 820.519 | 20.574 | 94.705 |
Specificatie kredieten PMO vaarwegen
Specificatie kredieten PMO Vaarwegen | |||
Besluit van provinciale staten resp. begrotingswijziging | Beschikbaar gesteld krediet | Besteed in 2018 | Cumulatief besteed t/m 2018 |
x € 1.000 | x € 1.000 | x € 1.000 | |
Kredieten 2011 t/m 2013 oevers | |||
Totaal beschikbaar 2011 t/m 2013 | 25.500 | 5 | 25.497 |
Ruimte krediet 2011 t/m 2013 oevers | 25.500 | 5 | 25.497 |
Kredieten 2015: oevers | |||
omschrijving | |||
K20N-c-01 NHK vervanging oevers Noord km 65,45-68,0 | 3.500 | 1.163 | 3.356 |
K4/5/6-c vervanging vwv 19 | 4.500 | 1.448 | 1.619 |
K2/K3 vervangingen vwv 15 | 11.800 | 5.951 | 8.012 |
Totaal kredieten 2015 oevers | 19.800 | 8.562 | 12.987 |
Kredieten 2016: oevers | |||
omschrijving | |||
K4/5/6c vaarwegvak 20 | 14.250 | 382 | 709 |
Totaal kredieten 2016 oevers | 14.250 | 382 | 709 |
kredieten 2017 | |||
omschrijving | |||
K4/5/6a vaarwegvak 18 | 7.300 | 311 | 396 |
K7/8 vaarwegvak 21 | 4.800 | 265 | 315 |
K20/10/09a-01 vaarwegvak 6 | 840 | 0 | 0 |
Totaal kredieten 2017 | 12.940 | 576 | 711 |
kredieten 2018 oevers | |||
omschrijving | |||
K20a-01 vaarwegvak 5 | 2.040 | 0 | 0 |
K20/10/09b-01 vaarwegvak 7 | 2.800 | 0 | 0 |
Totaal kredieten 2018 | 4.840 | 0 | 0 |
kredieten 2019 oevers | |||
omschrijving | |||
K9-01 vaarwegvak 8 | 0 | 0 | 0 |
K20m-a-01 vaarwegvak 10 | 0 | 0 | 0 |
K20Na-01 vaarwegvak 4 | 0 | 0 | 0 |
K20Zb-01 vaarwegvak 11 | 0 | 0 | 0 |
0 | 0 | 0 | |
Totaal kredieten oevers | 77.330 | 9.525 | 39.904 |
Besluit van provinciale staten resp. begrotingswijziging | Beschikbaar gesteld krediet | Besteed in 2018 | Cumulatief besteed t/m 2018 |
kredieten 2017: kunstwerken | |||
omschrijving | |||
K20N KVVS Kolkwand | 11.600 | 582 | 768 |
Totaal kredieten kunstwerken | 11.600 | 582 | 768 |
Totaal kredieten Vaarwegen | 88.930 | 10.107 | 40.672 |
Uitzettingen met een looptijd korter dan een jaar
Vlottende Activa
Toelichting
De totale afname van de uitzettingen met een looptijd korter dan een jaar bedraagt € 144,8 miljoen. Dit bestaat uit:
- Een afname van het bedrag aan vorderingen op openbare lichamen met € 11,44 miljoen;
- Een afname van de uitzettingen in 's-Rijksschatkist met € 139,28 miljoen;
- Een toename van de overige vorderingen op openbare lichamen met € 3,66 miljoen;
- Een toename van € 2,2 miljoen van rekening-courant verhoudingen met niet-financiële instellingen (Groenfonds).
Liquide middelen
De provincie NH heeft alle bankrekeningen van de huisbankier ABNAMRO en de BNG in het stelsel van het schatkistbankieren. Dat betekent dat dagelijks alle saldi worden afgeroomd of aangevuld naar € 0,00.
Het drempelbedrag is een minimumbedrag (afhankelijk van de omvang van de decentrale overheid) dat gemiddeld buiten de schatkist mag worden gehouden.
Overlopende activa
Overlopende activa